Thursday 3 November 2011

LaDaNG StrawBeRRY dan juGaK seWakTu DenGanNY

Pagi hari ahad lpas dh breakfast tu,aku menjelajah plak pegi ladang strawberry..Ada banyak tp aku pegi yg naik ats bukit punya.Keta pn x berape larat nk naik sbb curam jugak la.Tp raseny xda masalah kot sbb Viva standard pekak penuh isi selamba je daki.Ape ade hal..ye dok..

Puas hati la walopn jalan nk masuk ke ladang tu lbey kurang 3km dr jalan besar..Ape barang singgah ladang strawberry tepi jln..Asik kna asap land rover je..X fresh..hahahah


bersimpang siur die punya jalan..dh la kecik..seswai bwk 4 wheel drive tp kalo bwk keta biase pn xda hal punye..usaha tangga kejayaan..jgn bwk bas sudey..


ini rupe ladangny..bole petik sendiri.sekilo RM35..pilih la mana mau..


terbaik..segar bugar..





Mengikut tourist guide ldang ni,selain dari strawberry,diorg tanam sayur dan jugak buah epal..jd die pn tunjuk la..


ni buah epal yang diternak dekat sini..aku tgk x mcm buah epal sgt la.mcm buah delima pun ada.haha


ni sayur mende ntah..aku pandai makan je..


pokok tomato..kalo sape lahir taun 80-an mesti ingat kartun tomato man..

ni aku tau..nama dia broccoli..
buah tomato berjejeran di atas pokok..

ni buah epal yg x masak lg..lonjong..

ni diorg tanam paku pakis..wahahahaha..bedaah je..

tanaman strawberry dr pandangan atas..


ni tempat timbang tara..dh suke2 ati petik,jgn lupe timbang..lpas tu baya..amik banyak2,pandai2 la bayar.maklum la.petik sendri..sedap je...


ni brader tourist guide..nama die encik ??? .aku lupe nk tanye..dr Bangladesh.dh 9 taun duk cni..Tq kepada beliau..Steady..

No comments:

Post a Comment

kOmeN la aPa yAnG PaTuT