Wednesday 25 January 2012

DilemA JoDoh <- giler tajuk mcm Ustazah Norbayah manisny kurma itu

   VS

Terima kasih atas ucapan tahniah yang diberikan oleh kawan2 sbb berjaya mengandungkan bini aku.Tapi aku jugak ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada bini aku kerana sudi dan seikhlas hati mengandungkan anak aku.Pewaris aku.Owh..so,semalam aku jumpe salah sorang member baik aku..Member lame sejak zaman sekolah lagi.Jarang jumpe sebab jauh,tp x jauh mane pun.Die duk Klang,aku duk Damansara.Dokek yo tp aku pemalas nk drive.Lg pun malam2 kena rantai.Hahaha..


Nak dijadikan cerita,member aku ni masih single mingle sempoi..Jd dikeberadaan umur 26 dh ujung2 nk masuk 27 ni member aku ni telah mengalami satu masalah serius..Masalahny ialah,brader ni br putus cinta lbey kurang awal taun ni.Sekarang dh xda calon bini..Owh..sebab putus ialah kurang kesefahaman..Perghh...jawapan artis sebelum masuk mahkamah syariah..Sebenarny x menjadi masalah ape pun tp disebabkan member2 seangkatan suma dh kawin dan plg lambat pun dh tunang,jd brader ni sudah cemas sebab die calon pon dh xdak..Kire dh masuk tahap worst case scenario..

Jadi disebabkan aku antara kawan-kawan rapat,so brader ni dtg story dkt aku dilema die sekarang..

Dilema satu :
Mak die tgh carikan jodoh mcm zaman dulu2 tp masalahny sume calon adalah berumur early 30..

Dilema dua :
Nak cari calon kt opis,masalahny yg keje sume jantan..

Dilema tiga :
Malas nk mulakan balik tambah pulak takut x sama dgn kekasih lama.

Jadi dgn x semena2 aku jd Dr. Love padahal aku pun main hentam je..Yang dilema satu bile mak die start carikan jodoh,aku ckp layankan aje mak ko tu sbb x baik kalo melawan.Ingat,walapun kata ah dkt mak kita,dpt dosa.Tp gtau la dkt mak tlg la cr calon muda sikit..Nk cr calon dkt opis x pyh dh la sbb suma dh jantan.Xkan nk jadi gay plak mcm Nuar Berahim.Simpang malaikat 44..Yang dilema tiga ni yg aku suka nk ulas sebab brader ni takut org baru tak sepandai awek lama dalam memasak dan amik ati dia..

Aku namakan member aku ni bro F..

Bro F : Aku xleh la bro..aku malas nk start balik satu hal,tp yg plg aku malas sekali nk kenal2 blk sbb awek lama dh paham aku mcm mana.
Aku : Abis kalo dh paham ko mcm mana,awat yg putuih..
Bro F : Biasa la jodoh x berapa nk panjang..
Aku : Xpala..cr la org baru,pelan2 cari..no need to rush
Bro F : Tp bro,umur gua dh senja..mcm mane..
Aku : agak2 la bro,br nk masuk 27..lambat lg senja..

Begitulah serba sedikit perbincangan..Aku bg kiasan dkt member aku ni..

Aku : Bro,cuba lu bayangkan,kalo lu pakai Neo CPS..
Bro F : Ape kena mengena citer gua ngn keta lak ni bro..
Aku : Lu layankan je la.Sekarang gua nk lu bayangkan lu pakai neo CPS..syok x..
Bro F ; Syok bro..handling power,xda la mahal sgt,x modified pn leh masuk race kt sepang,cume xkan menang je la.
Aku : Lepas tu tibe2 lu kna jual neo cps 2 pintu,kna angkt Vios sbb nk cr keta 4 pintu nk bawak family..Lu rase bes ke x..
Bro F : Konpom la x bes bro..Ape brg pakai dugong.
Aku : Haaa...sekarang tu la point gua..Kalo yg dulu bes mcm mane pun tp kalo dh xda jodoh atau2 lain2 hal yg x dpt nk dielakkan,kna le terus maju kehadapan.Walaupun yg akan lu dpt tu x bes mcm yg dulu,tp lu kena la sesuaikan diri.Xda la buruk sgt Vios tu,molek je cume feel tu x mcm neo CPS la..Tp lame2 nnti mest lu syg juagk Vios tu sbb lu dh susah payah beli Vios,make up sana sini bg lawa..Nnti lu lupa jgk dkt Neo CPS tu..Sekarang lu paham maksud gua..
Bro F : Paham bos..Tq.

Tu la lebey kurang nasihat aku dkt member aku tu psl mencr jodoh padahal aku pun xtau ape aku merepek.Nth ape kena mengena jodoh dgn keta aku pn xtau.Belasah je la yang penting member aku paham penyampaian aku..Bt Bro F,lu tau lu sape,pelan2 kayuh bro..Agak2 yakin je trus ajak kawin..Hahaha..Nway bro,gua tetap sokong lu seratus peratus..Ade sape2 nk knal ngn member aku ? Umur 27,jawatan Manager dkt kompeni besar.Awek cun sila emel aku personally..Hahaha

**Post ni dh lama aku simpan dlm draft sbb xda idea nk abiskan..


2 comments:

  1. aku comel weh..meh nk email..bwahahahaha


    p/s:pe kes kne kompare ngan kete..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. pigidah..ko byk tahyul..hehe..kompare ngn keta sbb aku xda idea..hahaha

      Delete

kOmeN la aPa yAnG PaTuT